Przy wyborze firmy budowlanej powinniśmy zwrócić uwagę na kilka ważnych czynników. Od tego jaką firmę wybierzemy zależy jakość wykonanych prac, koszty, terminowość i ogólny efekt końcowy. Poniżej przedstawiamy zestawienie 12 podstawowych kroków jakie powinno się wziąć pod uwagę wybierając ekipę budowlaną:
1. Opinie znajomych
Jeżeli znamy kogoś, kto korzystał już z usług danej firmy budowlanej, możemy zapytać go o zdanie. Jeżeli mamy taką możliwość wskazane jest obejrzenie efektów pracy takiej ekipy remontowej. To co zobaczymy pozwoli nam wyrobić sobie własną opinię o jakości wykonywanych usług.
2. Opinie w internecie
Dodatkowym źródłem informacji może być internet. Opinie dot. danej firmy budowlanej, które zamieścili klienci korzystający z jej usług są bardzo cenne oraz obiektywne. Możemy się dowiedzieć czy dany wykonawca dotrzymywał terminów i czy osiągnięty został zamierzony efekt w ustalonej cenie.
3. Realizacje
Warto przed wyborem firmy budowlanej dowiedzieć się jakie prace i roboty wykonała do tej pory. Na podstawie ilości i jakości zrealizowanych zleceń będziemy mogli wyrobić sobie własną opinię. Zrealizowane prace można najczęściej obejrzeć na stronie internetowej (jeżeli dana firma takową posiada) w postaci galerii zdjęć z krótkim opisem.
4. Cena / jakość
Często widzimy ogłoszenia, gdzie ekipa budowlana oferuje pracę za „grosze”. Najczęściej jakość wykonanych robót jest bardzo niska, a o terminowości nie ma mowy. Wybierając firmę budowlaną nie należy zatem kierować się jedynie ceną. Dom buduje się na lata to samo dotyczy remontu mieszkania itp. Powinniśmy dokonać wyboru na podstawie doświadczenia i jakości wykonywanych usług.
5. Gwarancja na usługi
Należy zwrócić uwagę na to czy otrzymujemy gwarancję na wykonane usługi i ile taka gwarancja wynosi. Firma budowlana COSTA Wałbrzych oferuje na swoje prace 36 miesięcy gwarancji.
6. Strona www
Powinniśmy sprawdzić czy dany wykonawca posiada własną stronę www i jak się ta strona prezentuje. Posiadanie omawianej strony internetowej świadczy o nowoczesnym podejściu do klienta. Niepewni wykonawcy pojawiający się cyklicznie na rynku nie posiadają zazwyczaj stron www.